söndag 2 september 2012

Presenttips

Jag måste ju förresten visa mitt senaste påhitt! Eller ja, att ta äran för idén själv är lite väl modigt kanske, men efter att ha beundrat många andra som gjort liknande bestämde jag mig för att försöka göra en färdig bakmix av mitt hemliga chocolate chip cookie-recept. Många har frågat efter det, men det är topphemligt och bara en handfull hop med högt betrodda människor har fått äran att ta del utav det. Men jag vill ju ändå ge bort ett "göra själv"-kit där mottagaren inte bara upplever den goda smaken från kakan i sitt färdigbakade skick, utan även kunna avnjuta den lena söta smaken av världens underbaraste kakdeg och doften från de gyllene chokladiga rundlarna i ugnens varma skede.
Så det föll sig alltså som så att jag igår morse, klockan 06.30 på morgonen, inte längre kunde hålla mig ifrån att experimentera fram ett sätt att baka dessa kakor på ett sätt som skiljer sig ifrån det traditionella tillvägagångssättet. Och ta mig tusan, det funkade hur bra som helst!

Här har vi provomgången som genomgick ett utförligt smak-, konsistens-, krispighets- och seghetstest. Fullt pott rakt igenom!

Sedan fyllde jag en glasburk med alla torra ingredienser i lager samt band fast lite redskap inför kakbaket kring burken.

Mottagaren av denna kakmix fick även äran att ta del av provomgången!
Jag satte även dit en liten lapp som innehåller information om vad som ska tillsättas till dessa torra ingredienser.
Vad då? Kanske du undrar.
- Tyvärr! Det är mellan mig och mottagaren ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar