söndag 20 juni 2010

Söndagkväll och Astrid Lindgren-tema

"Ja, det var ju ett tag sedan jag skrev nu faktiskt.." är väl det jag förväntas skriva. Så jag gör det: Det var ett tag sedan jag skrev nu faktiskt.
Denna söndag har jag tillägnat SF-kanalen och Tv1000 Nordic som har gett mig en riktigt Astrid Lindgren-anda idag. På menyn kunde vi läsa att vi skulle bli serverade en liten förrätt, eller appetizer, i form av Allra käraste syster. Denna delikata lätta förrätt följdes av en bastant och mustig Emil i Lönneberga för att sedan avslutas med den sockersöta och gräddiga Skrållan, Ruskprick och Knorrhane. Behöver jag dessutom säga att jag tittat på några avsnitt av Halv åtta hos mig?

Nämen va LAT du måste vara Emelie? Mjo, jag hade tänkt att göra någon nytta. Egentligen. Men jag tänkte att jag kunde ta det imorgon istället! Jag har åtminstone städat köket så att Dennis kunde tillreda den mycket kulinariska och fascinerande rätten Krögarpytt med inlagda rödbetor. Vi kan ju låtsas att han lagt in rödbetorna själv samt hackat diverse grönsaker och den finaste potatis och stekt detta tillsammans med en fin utskuren mörhängd biff. Vi kan låtsas. 
Men vi avslöjar inte att det egentligen var Felix Krögarpytt på påse och Felix inlagda rödbetor.

Jag hoppas att lilla Fia har fått komma hem från sjukhuset idag! Och att vi kan åka till Öland på torsdag enligt våra planer. Och ja, jag står fast vid mitt löfte om hushållshjälp i veckan. Anytime, call me!


Kan du förstå att denne lille skitunge ska åka bak i bilen hela vägen till Öland? Det blir camping för hela slanten, och jag har en känsla av att tältet med den stora upplåsbara sängen kommer att bli ett roligt tillhåll för ett bustroll...

Men vem ska passa katten?

Den spännande fortsättningen följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar