tisdag 22 juni 2010

Utelåst!

DOH!
Jag har skrattat så gott åt mig själv ikväll! Jag beställde pizza via pizzaonline.se för att jag kände mig lite lat efter tre timmars marsipanmodellering och städning. Pizzerian ringer och säger att pizzakillen inte kommer in, eftersom porten är låst. Jag springer ner, betalar, tar mina varor, vänder mig om och ska just till att öppna dörren.... som är just LÅST!
Garrhh! Skit också! Den snälle pizzakillen tyckte nog synd om mig och lånade vänligen ut sin mobiltelefon så att jag kunde springa upp till Olof åtminstone. Därifrån ringde jag vice värden som var så smart att ge mig numret till min granne som då kunde öppna för mig. Puh, vilken pärs!

Jag har gjort några brudpar i marsipan idag. Jisses vilken tid det tog! Så lång tid brukar det inte ta men det var mycket detaljer som skulle till.

Innan jag kom ut till bageriet idag så tittade jag till farmor och farfars grav. Den var verkligen i behov av ett ansiktslyft! Det var nästan pinsamt, så igenväxt var det. Fullt med ogräs och kvarlevor från avblommade tulpaner. Men nu är det fint igen, jag har dessutom förgyllt graven med en ny gravlykta. Jag planterade farmors favoritblomma, rosa pelargon, och dessutom härlig lavendel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar