fredag 6 april 2012

Glad påsk!

Tänkte kika in i snabb sväng och önska er en glad påsk! Just nu står det bröd och jäser på diskbänken och kvällens påskkaka står på spisen och svalnar. Vi ska hem till min pappa och Agnes i eftermiddag på påskmiddag, och jag står såklart för efterrätten! Det blir nog en del folk. Mina bröder med respektive, min "f.d låtsassyster" Linnea, Agnes dotter Sara, en vän till Sara, Saras halvsyster Emma och säkerligen någon mer. Brukar vara många gäster hos Agnes eftersom hon lever efter mottot "The more the merrier" :)
Denna gång har jag bakat en italiensk ostkaka á la Leila, som kallas för Torta Della Nonna. Brödet är ett tortano, även det enligt Leilas recept, som ska fyllas med parmaskinka, italiensk korv, mozzarella, basilika och olivcreme. Smask! Brukar baka tortano just till påsk av någon anledning.



Var på Ica Maxi redan strax efter åtta i morse eftersom jag vaknade tidigt trots sovmorgon. När både Victor och Dennis fortfarande sov så såg jag mitt gyllene tillfälle att åka iväg och handla till helgens bakverk i lugn och ro! Får återgå till mitt brödbakande nu så att jag blir färdig någon gång, men jag önskar er en riktigt glad påsk!

Jo, förresten! Jag får ju visa några marsipankycklingar som jag gjorde igår. Visst är de söta? :)




1 kommentar:

  1. Åh brödet såg lovely ut, måste jag nog prova en dag... o vilka söta kyllingar;)

    SvaraRadera