onsdag 2 januari 2013

Gott nytt år!




För att göra en liten sammanfattning av det gångna året måste jag säga att det verkligen har varit tillbaka till vardagen. Jag gick av min mammaledighet för ett år sedan, och det känns som om det var 3 år sedan minst. Jag fortsatte mina studier i januari 2012, och har nu ett år kvar innan jag tar examen i januari 2014. Victor började förskolan och fyllde 1 år i samma veva och fick smaka socker för första gången. Snart fyller han 2 år, min lille guldklimp!




Semester har vi varit på, flera gånger till och med. Vi började med en weekend i Köpenhamn i juni för att fira min och Dennis 7-årsdag. Där besökte vi Köpenhamns zoo och Köpenhamns tivoli, samt promenerade på Ströget och shoppade i butiker såklart. Vi bodde på Hotell Tivoli med härlig utsikt, lekrum och pool. Victor var mer än nöjd, och ville bestämt inte somna på kvällarna med så mycket spännande saker omkring sig. Det var under denna semester som Victor kom på att oliver minsann är det godaste som finns!








Snart var det dags för semester igen. I juli åkte vi upp till Falun för att umgås med Tisen och Sara. Jag har aldrig varit så långt norrut i vårt avlånga land, så sightseeing låg ju högt på listan av saker att göra. Vi plockade kantareller i skogen, var på besök nere i Falu gruva, tittade på dalahästtillverkning, besökte målgången i Mora och njöt av all vacker utsikt över Siljan. På vägen hem tittade vi även inom Gränna och köpte oss några polkagrisar.









 Sen har det blivit höst och livet lunkade på som vanligt för familjen med studier, arbete och förskola. Sambon fyllde 25 år med alla festligheter som hörde till, och snart är det min tur att bli halvvägs till 50. Jul och nyår kom snabbt och var över lika fort, kändes det som. Och här står vi nu i början på 2013, som jag hoppas ska bli minst lika fantastiskt som 2012. 

Och vår lille knallhatt Victor utvecklas i raketfart och pratar i massor. Ska bli spännande att se vad som händer detta år och ur vilka framsteg han har gjort vid denna tidpunkten nästa år. Här kommer lite bilder från vårt nyår, där Victor bjöd upp till ringdans!

Gott nytt år på er!




2 kommentarer:

  1. Meh! Du glommer ju en resa!

    SvaraRadera
  2. Haha, HOPPSAN! Det får bli ett inlägg om det med sedan :)

    SvaraRadera