onsdag 9 januari 2013

Sista rycket

Det slog mig igår kväll att det bara är 1½ vecka kvar på denna kurs. Tack o lov måste jag kanske samtidigt säga! Matematik är inte min starka sida. Även om jag tycker det är intressant att undervisa matematik i låg- och mellanstadiet så har jag svårt för att hitta rätt sätt att tänka när det kommer till matematik på avancerad nivå. Nästa kurs är en naturkunskapskurs innehållande flertalet exkursioner och laborationer... DET är min grej det. Jisses, vad roligt det ska bli!

Om en stund kommer 3 utav mina klasskamrater, min så kallade basgrupp, för att träna på vår lektionsredovisning i matematik som sker imorgon. Skönt att veta att vi är klara med alla tunga moment och bara har de roliga kvar. Vi får ses hemma hos mig denna gång eftersom Victors förskola är stängd för planeringsdag, så det ska ju bli intressant att se hur mycket vi får gjort. Haha!
Just nu slog det mig ytterligare en sak. Vi i basgruppen ska ju splittras! Det är det tråkiga med högskolan, klasskamraterna varierar från kurs till kurs då vi har olika inriktningar. Det är ju som sagt dags för en ny kurs om 1½ vecka. Magdalena får jag i alla fall ha kvar då vi har samma inriktning. Jag och Magdalena har gått i samma grupp tidigare, men även My som också tillhör min basgrupp gick i min grupp innan Victor föddes. Vi var gravida samtidigt, My och jag. Magdalena blev gravid i samma veva som jag och My fick våra småttingar. Så vi har blivit återförenade! Vilket är väldigt roligt. Men nu är det som sagt snart slut med det. Och lagom till att jag lärt känna Klara så ska vi inte arbeta ihop längre.

Nej, det är lite trist. Men det är ju så det är, tyvärr. Hoppas jag får bra kollegor i mitt framtida arbetslag, för först då får jag i alla fall ha kvar vännerna lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar