fredag 10 maj 2013

Långhelg!

Vi håller långhelg här hemma! Eller ja, jag och Victor åtminstone. Pappa Dennis får jobba som vanligt idag. Men igår var vi lediga tillsammans, och då passade vi på att åka ut till mina morföräldrar för att berätta att det är en liten pojke i magen. De vet redan att jag är gravid, men de kunde gott få veta att det blir en lillebror. Det är babyboom i släkten nu! Mormor och morfar ska få inte ett, inte två, utan tre sprillans nya barnbarnsbarn i år. En utav dem har de redan fått, en liten Astrid. I juli kommer nummer två som förväntas bli en liten Alice, och i slutet av september/början på oktober så kommer en liten pojk som ska få heta.... Nä, det avslöjar jag senare ;)


Ute hos mina morföräldrar var vi ja, som sagt. Morfar lärde Dennis att tälja en visselpipa utav rönnträd, medan Victor vattnade gammelmormors rabatter. Under besöket dök både min moster och hennes man upp, och senare kom mina två morbröder. Det är en bra portal där hemma hos mina morföräldrar, all information strömmar därigenom. Tack vare mormor vet vi allt om varandra trots att vi inte ses så ofta, haha!

Mormor tyckte jag skulle plocka mig en bukett tulpaner, för hon har hela rabatten full. Och vilka tulpaner sen! Köpetulpaner, släng er i väggen! 

Ikväll ska vi på middag och bio, Dennis och jag. Ironman 3 är det tänkt! Victor ska få besök av farmor och farfar, men det har vi inte avslöjat än. Vi tänkte det kunde bli en trevlig överraskning för honom när de ringer på dörren ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar