torsdag 27 mars 2014

Husägare!

Ja, nu är det ändå ett tag sedan som vi skrev kontrakt på vårt hus. Men vi är fortfarande lika mycket husägare som då! Till Tollarp bär det av. Äntligen hittade vi vårt hus. Det är kanske inte vårt "leva och bo för alltid"-hus, men det är ett perfekt nybörjarhus med lagom yta och lagom trädgård i en by som verkar ha det mesta. Två förskolor precis runt hörnet, naturnära, två mataffärer, 2 grundskolor, bra kommunikationer, barnaktiviteter och t o m bowlinghall erbjuder denna lilla by och säkert mer. Vi får tillträde i maj, men ska spendera 1½ månad med att renovera för att sätta vår egen prägel på det då det mesta är original från 80-talet. Allt förutom badrum är original från 80-talet. Så just nu är det en hel del inspirationsgooglande, inredningstidningsbläddrande och renoveringsplanerande. Och herregud, vad roligt det är! Har redan inrett rummen i mitt huvud, även om jag vet att jag kommer ändra mig femtioelva gånger. Men vem bryr sig? Vi har äntligen köpt hus! Sista sommaren i lägenhet, utan möjlighet till egen trädgård, är spenderad. Denna sommar börjar denna familj sitt husliv.

Och i sommar har jag redan planerat att måla staket, pula i rabatter, anlägga trädgårdsland, inreda altan och bara allmänt njuta av att mina barn kan leka ute när vi känner för det. Just ja, en sandlåda har Victor begärt också. Och en pool. Och en grävmaskin. Och en rutschkana. Vi får väl se hur mycket vi kan tillgodose de behoven, haha! Men han längtar så till "sin trädgård", och jag kan inte annat än hålla med. Ser dessutom fram emot att se vad som växer upp i vår lilla trädgård då det var snö när vi köpte det. Två äppelträd finns där i alla fall, och även ett plommonträd. Det är en bra början!


Det är knappt lönt för mig att visa er bilder på alla rum och sådär, för de kommer ändå inte se ut så när vi flyttar in. Men en liten sneak peak bjuder jag på! Badrummet ska vi inte renovera, men köket ryker. Om jag säger vita, lantliga luckor och marmorbänk så är det nästan så att det vattnas i munnen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar