måndag 11 februari 2013

Mitt livs värsta vecka

Veckan som gått måste vara den värsta veckan jag varit med hittills. Victor inledde med magsjuka, som övergick i hög feber, hosta och snorighet. Dennis fick influensa. Katten fick avlivas hastigt och lustigt efter en tids sjukdom. Och igår var vi inne på akuten och fick bekräftat att Victor har dubbelsidig lunginflammation orsakad av virus. Lunginflammationen hade spridit sig till båda öronen, vilket då även hade gett Victor dubbelsidig öroninflammation.



Så igår kväll väntade jag bara på att klockan skulle slå tolv så att jag kunde lämna den veckan bakom mig. Hur det än är så kan denna vecka bara bli bättre, även om den fortsätter med sjukdom och VAB.

Imorgon ska jag i alla fall till skolan då vi har laborationer som är obligatoriska, så Dennis får vara så snäll och stanna hemma. Eller ja, eftersom han har influensa så är han så illa tvungen att vara hemma i vilket fall, men han blir så illa tvungen att dessutom ta hand om ett sjukt barn.

Jag har *ta i trä* klarat mig undan med blotta förskräckelsen. Jag fick en släng av Victors magsjuka, men det varade bara en eftermiddag/kväll. Annars har jag bara fått lite nästäppa och hosta. Nu ber jag till högre makter om att få hålla mig frisk, för nu orkar jag verkligen inte mer. Enough is enough.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar