onsdag 6 februari 2013

Onsdagen den 6 vabbruari

Idag är jag och Victor hemma. Han fick feber igår som sagt, och jag har varit rätt hängig jag med sedan jag fick en släng av hans magsjuka i måndagskväll.

Och katten... Ja, katten är ett kapitel för sig. Han luktar så illa! Och så tycker han så synd om sig själv. Han praktiskt taget ligger ner och kissar, flyttar sig en meter och somnar om. Äter inte, dricker inte. Vi får ge honom ersättning via en liten plastspruta i mungipan. Och alla dessa kissfläckar över allt.... Åh, jag är så trött på detta nu! Måtte han bli frisk snart! Som det är just nu så har han i princip gett upp. Stackarn ser inte mycket ut för världen. Men han är mycket bättre nu än vad han var när han kom hem, men så länge han ska envisas om att inte äta eller dricka så blir han ju knappast bättre.

Victor har nyss vaknat ifrån sin middagslur och jag försöker nu lura i honom en flaska risvälling. Tycker han håller mest i den och myser med den för att den är varm... Jag får väl ta mig i kragen och städa av lite här hemma. Kanske baka något, det var minsann längesen nu.

Ikväll blir det i alla fall tacos här hemma! Jag har varit så duktig och skrivit en matsedel för de närmsta två veckorna. Förbannat behändigt, måste jag säga! Problemet är ju att komma på rätter att äta. Jag minns mitt första möte med en matsedel när jag var liten. Jag blev rent förkrossad, för jag trodde att vi skulle äta samma mat varje vecka för resten av våra liv. Haha!

Min friska katt
- Honom saknar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar