lördag 21 augusti 2010

Förberedelser inför resan

Imorgon åker jag och pappa till Egypten. Stackars Dennis blir ensam kvar med katten och ska jobba hela veckan. Men tur är väl det? Det gör ju att tiden åtminstone går lite snabbare för honom...

Idag har vi tvättat och jag har börjat skriva packlista. Vad är det nu igen som man behöver ha med sig på en utlandsresa där landets medeltemperatur för tillfället dessutom håller sig runt 40grader i skuggan? Solkräm och baddräkt har jag i alla fall skrivit... Det borde vara det mest väsentliga? Ja, okej, solbrillor också då!
Vi ska bo på ett hotell som heter Sharm Reef i Sharm el Sheikh och vi har minsann slagit på stort med all inclusive. Så jag ska ligga pall hela veckan och bara äta! För eehm, BEBISEN behöver det...

Och på tal om bebisen! Jag höll på att få ett vredesutbrott på den svenska sjukvården i torsdags. Halv tio hade vi tid till vårt tredje ultraljud. TIO ÖVER ELVA fick vi komma in! När de var en halvtimme försenade knackade jag försiktigt på och frågade hur det gick och om de var försenade? Så att de inte hade glömt bort oss! Åååh, det var alldeles snart min tur, försäkrade damen som öppnade. En halvtimme senare upprepas samma procedur med samma löfte om att det snart var min tur. Jag muttrade till Dennis att med deras tidsuppfattning tar det ju säkerligen en halvtimme till! Ack, så rätt jag hade...
När jag väl fick komma in fanns det ingen monitor för mig att titta på, så jag såg inte ett smack. Och inga bilder fick jag heller för läkaren tyckte att bebisen låg för dumt till.
Det enda vettiga jag fick ut av detta var att bebisens hjärta såg hur bra ut som helst och att de nu hade sett allt de behövde. Tro mig när jag säger att detta ultraljud ska strykas ur minnet och istället ersättas med de två BRA ultraljud vi redan varit på.


Ikväll ska det bli middag på La Cucina på Lilla Torg för att säga hejdå till Lina som åker till London i veckan. Trist! :( Jag tänker minsann tvinga hem henne efter nyår för att titta på vårt lilla mirakel! Och om hon är snäll kanske det kommer en stor påse lösgodis från videomix med posten ;)

Som sagt, i kommande vecka är jag inte anträffbar för jag har fullt upp med ligga under ett parasoll vid havet med bebis i magen, solbrillor på näsan, solkräm på kroppen och gratisdrinkar balanserandes i händerna!
Bilder från hotell Sharm Reefs hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar