fredag 6 augusti 2010

Lägenhetsspekulanter och illamående

Körde och handlade på morgonkvisten idag och fick stanna på Härlövs ängaled för att spy. Gick nyligen in i vecka 19 och är nästan halvvägs, så jag blev ju måttligt förvånad när illamåendet slog på igen. Tycker jag har fått in en bra rutin på att hålla illamåendet borta genom att äta frukost direkt när jag går upp. Imorse drack jag ett glas Proviva med blodapelsin, och sen var det ju kört... Blä!

Idag har vi ett par lägenhetsspekulanter som kommer och tittar. Så jag ska ta tag i lite småstädande och putsande nu, det var längesen duschen fick sig en riktig kalkskrubb. Men sen är det inte det lättaste att städa när man mår illa, för nej, det har inte släppt än. Har jag väl åkt på det en dag, sen sitter det i.
Nåväl, katten fångar flugor i alla fall och här är inte särskilt smutsigt heller. Får ta det jag orkar med och som syns ;)

Ikväll ska jag göra en riktigt stek till min älskling med tillhörande morötter, potatis och brunsås. Det är sådan mat som riktiga män äter! Bonnapåg som han är så äter han hellre hemlagad husmanskost än knepiga thaigrytor och flottiga pizzor. Och det finns inget bättre än riktig hemlagad husmanskost :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar