torsdag 7 oktober 2010

Praktik varvas med sömn

Praktiken började i måndags och jag är som en klubbad säl om kvällarna! *snark*

Egentligen borde jag inte sitta här och skriva ett meningslöst blogginlägg, men det var antingen det eller städa köket och laga mat. Fast nu insåg jag plötsligt att jag faktiskt åkte på att göra både och... Katten skriker, han är väl hungrig som vanligt. Jag undrar om det skulle funka om jag gjorde likadant?
För jag känner mig ständigt hungrig. Om jag ställer mig i hallen och skriker på Dennis när han kommer hem, samtidigt som jag stryker mig mot hans ben, undrar om han ger mig mat då? Förmodligen inte. Jag är familjens foderautomat och dessvärre familjens avfallskvarn också. Och det kommer ju inte bli bättre på den fronten när man plötsligt behöver driva mjölkcentral twentyfour-seven heller.

FEED ME

Nåväl, fördelen är ju att jag får laga vilken mat jag vill. Jag brukar fråga Dennis vad han är sugen på, men eftersom det aldrig stämmer in på vad jag är sugen på så blir det vad jag vill. Stackarn har bett om köttbullar och potatismos i två veckor nu men tanken på att stå i köttbulleosen gör mig spyfärdig.
Kom förresten på mig själv häromdagen när vi bjöd Olof på soppa. Dennis gick och hämtade juice till maten och det fanns både tropisk- och äppeljuice. Plötsligt lämnade jag min egen kropp och såg mig själv sittandes i soffan i min stora t-shirt och soppan i knäet gnällandes "RÖR INTE MIN ÄPPELJUICE!"
Äppeljuicen har blivit helig. Men den ska vara bitande kall! Annars kan det vara...

Bakade kanelbullar förra veckan som blev övermänskligt goda. De är konstigt nog slut nu... Fast pappa, som glufsade i sig 3 stycken i söndags (Ja, jag såg dig nog!), svärföräldrarna och Olof har minsann hjälpt till. Lite belöning får de väl ha när de knegar i lägenheten som jag blir trött av att bara se.

Och på tal om bullar så är vår egen lilla bulle vaken mycket nu. Ibland blir jag väckt på nätterna av att någon utövar någon form av sport därinne. Igår kväll så var det nog ett Maratonlopp eftersom fötterna växelvis var nere i bäckenbenet och växelvis under revbenen. Bebisen, som Dennis så fint och pedagogiskt uttryckte det, "köttade järnet". Poetiskt. 

Magen i vecka 27 (26+6)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar