tisdag 27 november 2012

Dennis 25 år

Festen i lördags gick fint. Man springer ju byxorna av sig, men det är alltid kul med kalas.
Vi bjöd på potatisgratäng, ört- och vitlöksmarinerad fläskfilé,tsatsiki, bearnaisesås och sallad. Till efterrätt blev det äppelkaka och vaniljsås. Ingen tårta, hör och häpna ;) Men svärmors vetebröd och
spiddekauga blev det förstås, det är ju ett måste på skånska gillen!
Men jag kan dyrt och heligt lova att det inte blir någon 25-årsfest för mig när jag fyller år, enough is enough...

 

Vi var inte hemma förrän klockan var 03.30 eftersom vi tog nästan all städning efter att gästerna gått, och tack gode gud för att Victor sov enda till 09.30 när klockan ringde! Jag hade aldrig varit människa den dagen annars, och det var Dennis födelsedag den söndagen. 


Vi hade bokat in en hel eftermiddag på spa med behandlingar, lunch och fika. Det var välbehövligt vill jag lova, precis vad vi behövde efter flera dagars förberedelser. På bilden nedanför badar vi kurbad tillsammans.


Utomhusjacuzzin var helt klart en favorit hos oss båda. Det regnade när vi satt där ute, och det var helt fantastiskt skönt att få kalla regndroppar i pannan när man satt i det heta vattnet.


Lunch blev det med, som sagt! En ceasarsallad ifrån Fredholms krog. Omonomnomnom!

 

 ...och en chokladkaka med lakritsströssel!


Här har vi min lille födelsedagsgris, fotogenisk som han är. En mycket mysig eftermiddag hade vi. Victor var hos sin mormor under tiden. Efter spaet var vi ute och åt på Steakhouse med Dennis familj, och vi stupade skönt i soffan efteråt och avslutade med Solsidan på TV4Play. Guuuuud så trötta vi var! Men vilken helg sen :)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar