onsdag 5 december 2012

Årets pepparkakshusbak igång!

Vi är fortfarande hemma, Victor och jag. Det är verkligen en enveten förkylning vi dragit på oss! Victors feber har äntligen gått under 38 grader, men han är hes, snorig och hostig precis som jag. Men inte har vi legat på latsidan (inte hela dagarna i alla fall), utan vi har gjort lite nytta här hemma också. Bakats har det gjort så att det stått härliga till. Min pojk är en hejare på att baka, minsann! Vi har hunnit med både lussekatter, pepparkakskola, pepparkaksdeg och i skrivande stund är andra omgången pepparkakshusdelar inne i ugnen. En till mig och en till Victor ;) För jag vill ha mitt hus i fred, den är min min MIN som Victor brukar säga.






Vi tog oss minsann ut idag för första gången på flera dagar. Vi behövde lite friskluft kände jag, efter alla basillusker vi umgås med här hemma. Victor tyckte det var skönt att promenera lite, och vi fick dekorationerna till pepparkakshusen inköpta också.



Årets pepparkakshus blir ett hus i lite modernare tappning än förra årets torp. Victor får ett lite mindre och robustare hus att pynta som han vill. Åh, vad det luktar gott här hemma nu! Pepparkaksdoft är helt fantastiskt, och tillsammans med ljudet av Pippi firar jul infinner sig en riktigt härlig julkänsla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar