fredag 14 december 2012

Skämskudden

Förkyld. Igen. Denna gången ännu värre än sist. Jag hann minsann inte ens vara frisk två dagar förrän jag blev sjuk igen. Tyckte mig ha lite ont i halsen i början på veckan, men trodde att det var efterdyningarna av min förkylning. Men icke! Halsont, totalstopp i bihålorna, slemhosta och röst som om jag käkat tavelkritor. Måtte jag få vara frisk till jul åtminstone.

Mitt i det sjuka kör jag GI/LCHF fram till jul. Tänkte lämna lite plats i julbrallorna så att de kan fyllas ut till bredden på nytt under julbordet. Jag älskar julen, fullkomligt älskar julen. Att baka julgodis och andra gottigheter är fantastiskt roligt, men det är ju också underbart gott att gå och småäta på alla de där pralinerna, tryfflarna och kolorna som ligger och häckar i kylskåpet i väntan på dopparedagen. Kändes bättre för min egen del att köra nolltolerans fram till den 22e åtminstone, så att jag inte går upp allt jag lyckats slå ifrån mig sedan jag var i London. Så lite skärpning fram till julveckan, sen är det fritt fram. Åtminstone till nyårsdagen, sedan är det dags att ta sig i kragen igen. Ni vet, sen börjas det ju tjatas om det där fruktansvärda. Det där som ger mig kalla kårar varje år när tidningarna börjar skriva ut de hemska orden. När vänner på Facebook lägger upp gymbilder tillsammans med de där hemska orden. 

BEACH 2013

Huuuuh! Visst ger det en rysningar? Har inte ens tittat åt en bikini sen jag fick barn. Uärk... Man får väl tänka på alla andra stackars badgäster också. Nä, inte någon vacker syn alls. Men det är ju säkert ingen som bryr sig, folk är så fullt upptagna med att döma sig själva.
Hur som haver tycker jag att det egentligen är skitsamma vad andra tycker, men jag ska ju trivas med min kropp. Vet ni när jag var så långt ifrån "beach år whatever", som jag bara kunde vara? Håll i hatten, här kommer en bild som aldrig tidigare visats:


Det är SKÄMSKUDDE på denna hörrni! Vetifan hur jag ser ut där egentligen, jag är inte ens lik mig själv i ansiktet. Nåja, nu är det ju inte bara myskilon, nej, jag hade minsann klämt fram 6 kg bebis timmarna innan. Men ändå... Bilden gör mig kanske inte direkt rättvisa, bilden under är tagen dagarna efter och där ser det inte lika "illa" ut. Men sanning är den att jag la på mig 28kg under min graviditet, och har sedan dess haft ett rent helvete att bli av med dem.


Så är det. Men det går ju som tur är att göra något åt eländet. Och jag kan ju glädja mig med att jag väger betydligt mycket mindre nu än vad jag gjorde på bilderna ovan. Jag känner mig nu lite tvungen att skriva det där som alla säger att man ska tycka:
- Men du fick ju något fint utav det hela! Det är ju värt alltihop.
Men jaaaaaaa, visst är det det! Men det förändrar ju inte det faktum att jag inte vill se ut sådär.

Måste dock tillägga att kroppen är fantastisk! Nedan ser ni en bild på magen 3 dagar innan förlossning, och sedan en bild 1 vecka efter förlossning. All credit till kroppens förmåga! Men en liten känga till mig för att jag inte fortsatte i rätt riktning från början... Pepp, pepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar