söndag 2 december 2012

Snöfall och förkylning

Det är väl märkligt hur saker och ting ter sig ibland, va? Igår hade vi barnvakt över natten för tredje gången på 2 år. Visst kan man ge sig tusan på att det både blir snöoväder och plötsliga förkylningar? Idag har vi legat på soffan precis hela dagen. Det snoras och rosslas ikapp här hemma. Jag som egentligen tänkt baka lussebullar och plocka fram Victors pulka. Men ack nej! Nåväl, det verkar som om snön gjort sig bofast ett tag och det verkar inte vara på väg att sluta snöa anytime soon.

Vår mexikanska fiesta igår var i alla fall jättetrevlig! Men man märker ju hur man har kommit ur de gängorna, vid 22 var jag redo för sängen! Även denna lördag kom vi i säng först 03.30, fast vi hade ju sovmorgon idag. Dock vaknade jag 09.30 och saknade min gullgosse så mycket att det värkte i bröstet. Jag skottade fram bilen ur all snö och begav mig för att hämta mitt hjärta medan Dennis fortfarande sov. Huh, vad moddigt det var på vägarna...

Skönt att ha hela familjen samlad i alla fall och vi har som sagt spenderat dagen i soffan tillsammans. Vi har nyss avnjutit dagens julkalender ihop med tända ljus och fika.

Imorgon blir det en dag hemma för mig och Victor och troligen tisdag och onsdag med så att han hinner bli helt frisk. Håller tummarna för att jag hinner med ett lussebullebak imorgon också!










- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar