fredag 11 april 2014

Hemmafredag

Fredag idag igen då ja! Inte för att fredagar är något speciellt när man redan är ledig, men det ska bli skönt att få ha sambon hemma några dagar. Idag står städning, tvätt och tvättvikning på schemat. Sånt där jobbigt måste, ni vet. Har ringt ett par förskolor i Tollarp idag också, så att vi kan åka och hälsa på innan vi väljer var vi helst vill ha plats när vi flyttar. Gör ont i hjärtat när jag tänker på att vi måste flytta Victor från den fantastiska förskola han går på nu, men det blir liksom inte hållbart att ha förskola på annan ort hur fantastisk den än må vara. Återanmält mig till högskolan också så att jag kan läsa klart min sista (halva) termin som mestadels kommer bestå av slutpraktik. Men lite flyt kan jag få den i Tollarp, vilket skulle underlätta otroligt mycket. Hoppas på en tjänst där också, men det vågar jag inte uttala mig om i dagsläget!

Ikväll blir det tacomys, precis som övriga Svenssons i det lagom långa landet falukorv. Men det är ju smaskigt! Särskilt med en god, krämig guacamole till. Woop! Imorgon ska vi till Emma med familj i Kågeröd för lite playdate! Eller lite och lite, vi kör ju såklart heldag. Emma lärde jag känna via en mammagrupp på Facebook, och vi har barn i samma årskullar på både den stora och den lilla. Najs! Lite vin har utlovats att medbringa, så det ska vi ordna imorgon innan vi kör. Det gör liksom att det blir lite playdate för mammorna med ;)

Mycket husplanering nu. Barnens lekrum är väl i princip färdigt i huvudet, och deras sovrum likaså. Vårt sovrum är under planering. Fick hem lite tapetprover häromdagen och jisses, vad många val man står inför! Vi ska till huset i nästa vecka och mäta kök, så att vi kan beställa nytt utan att behöva vänta till domedagen på leverans. Ska ta mig en rejäl titt i trädgården med, för att se vad som tittat upp där sedan sist vi såg trädgården i vinterskrud.

Tapetprover, inte riktigt rättvisa färgtoner här dock.

Min söta kokosnöt!
Barnen synksover just nu för en gångs skull, så jag får återgå till städandet så att jag hinner få något gjort idag. Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar