tisdag 1 april 2014

1 april

Idag har jag och Oscar haft besök av kära Laura. Laura lärde jag känna när jag under en tid hade ett mindre café inne på en hårsalong här inne i stan. Varken caféet eller salongen finns längre kvar, men vänskapen finns kvar och förutom det faktum att Laura fortfarande sköter mitt hår på bästa möjliga sätt så har vi alltid massor att snacka om de få gånger vi ses. Idag träffade hon Oscar för första gången och inkasserade samtidigt en chokladvinst som jag slussat vidare på Facebook. Vi snackade gott i några timmar över några koppar kaffe och lite frökex med ost, i jakten på att försöka hinna ikapp vad som hänt i varandras liv den senaste tiden.

Chokladvinsten som jag lottade ut på nytt via Facebook
När Laura hade gått var det dags att hämta hem Victor från förskolan. Vilket väder de har! Barnen lekte ute som de alltid gör när det är sådana här dagar, och Victor somnade gott på soffan efter lite mellis när vi kommit hem. Oscar somnade också, sådär härligt synkat som det blir ibland, vilket gav mig lite tid att titta på ett avsnitt Glee och mysa i min soffhörna. Nu har vi intagit kvällsmaten som idag bestod av kalops och väntar nu på att pappa Dennis ska komma hem från gården. Långa dagar nu, och vi saknar honom!

Vet att någon undrat över hur det gått med mitt sockerfria liv. Jodå, det gick skitbra! Till veckan innan jul ungefär. Sedan tog det mig enda till i mitten på mars innan jag tog mig i kragen igen. Det är väl trist, va? Hur snabbt man faller tillbaka på samma, gamla dåliga vanor? 16 dagar helt sockerfri idag. Verkligen väldigt strikt, inte ens bär och nötter. Men tror ni jag går ner något? Inte ett jota. Det blir väl tyvärr så när man hoppar mellan olika dieter hit och dit hela tiden. Från högfettkost till lågfettkost och sedan tillbaka på högfettkost igen. Det är inte så snällt mot den stackars kroppen! Hade tänkt börja med lite styrketräning, för jag har så ont i höfter och rygg. Behöver verkligen stärka upp bålen lite! Graviditet och förlossning gör sig verkligen påmint. Kroppen är tung och otymplig nu, trots att det var 6 månader sedan han kom. Och nej, det är inget skämt trots dagen till ära!

Gipsavgjutning i vecka 39, helgen innan Oscars igångsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar