fredag 18 april 2014

Lång fredag

Lång fredag. Nej, det är ingen särskrivning utan det har varit en lång fredag. Victor som äntligen är feberfri har energi ut i fingerspetsarna och har dränerat mig på vartenda uns tålamod som jag har haft i kroppen. Precis allt ska han diskutera, nej, ÄLTA. Hoppar i soffan, drar i Oscars gåstol, ska äta påskgodis till lunch, ska måla ägg, ska inte måla ägg, ska sova, ska inte sova, vill gå naken, vill bara dricka smoothies... Behöver jag fortsätta? Är helt slut! Plus allt tjat om varför jag gör si och varför jag gör så, vad man har saker och ting till osv. Vi har samma diskussioner varje dag, om samma saker! Ursäkta att jag klagar, han är ett barn som utvecklas, men ibland så orkar jag bara inte. Framförallt inte när vi bara gått hemma flera dagar i sträck. Dennis är på gården också just nu vilket gör att det blir långa dagar och ingen långledighet tillsammans. Så jag blir ju ensam med alla bestyr under dessa dagar. Oscar är så go och medgörlig, finner sig i det mesta. Sådan var Victor också första året, innan han blev lite mer att tampas med så att säga. Så det kommer nog för Oscar också! Men jag njuter av min milda, fina och lugna bebis så länge jag bara kan ;)

För att Victor (och mamma) inte helt och hållet skulle förgås av tristess har vi målat ägg och äggkartong idag. Jag fick först inte måla några eftersom Victor ville måla alla själv, men till sist så! Vi använde ett äggmålarkit från Panduro som gör att man kan snurra på ägget samtidigt som man målar. Det blev bra! Lite akvarellfärg över det. Äggkartongen målade jag först med vit akrylfärg (locket) och sedan fick Victor måla med 3D-fingerfärg för att sedan pynta med fjädrar och ägg. Vi ska ta med äggen i sin kartong till barnens farmor och farfar imorgon där det vankas påskmiddag.

Äggen i tillfällig kartong medan den fina påskkartongen torkar! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar