torsdag 15 maj 2014

Centraldammsugare

Centraldammsugare var ordet. Dennis vill skaffa en sådan i huset. Jag vet inte vad jag tycker. Är det inte bökigt med den långa slangen som man ska släpa med sig överallt? Blir den liksom inte bara liggandes på golvet och är allmänt i vägen, och dessutom fäktar ner alla saker som kommer i dess väg? Den är ju väldigt bra ur allergisynpunkt, för alla dammpartiklar blåses ju rakt ut ur huset istället för att dansa runt ovanför dammsugarens filter och sedan placerar sig på precis samma plats som innan man började dammsuga. Och så låter det inte så förbenat mycket när man ska dammsuga.

Det kan förresten vara såhär när man är mammaledig, att man går och funderar på vilken dammsugare man ska ha fast man i själva verket inte ens orkar städa sitt befintliga boende som är 40 kvm mindre. Känns liksom bättre att bara behöva tänka på att man ska städa istället för att just städa. För övrigt så bor det några magiska filurer i varje småbarnsfamiljs hem som går och gör flera timmar städ ogjort på några ynka minuter, centraldammsugare eller inte.


2 kommentarer:

  1. Vi har centraldammsugare och jag är inte imponerad. Slangen är bökig inte minst att hänga upp men man slipper lukten från påsen. Men de är inte ljudlösa. Ska ni ändå ha en sådan, sätt flera uttag så ni får så kort slang som möjligt

    SvaraRadera
  2. Vi hade med det i mitt barndomshem. Tyckte mest det vsr bökigt med den långa sladden..hade iofs ett ganska stort hus och bara ett uttag på varje våning... jag brukade ta den vanliga ändå. Men de låter mindre tycker jag :) åhh och det var ett jävla jobb att vira in den långa slangen varje gång. Men de är väldigt bra som du säger ur allergisynpunkt :)

    SvaraRadera