tisdag 6 maj 2014

2 veckor kvar!

Ja, nu är det bara 2 veckor kvar till vi får nycklarna till vårt hus. Ojojoj, vad tiden bara springer iväg! Vi som hade så gott om tid... Gårdagen spenderades med att kolla på innerdörrar, kakel, parkett och möbler. Så många vaaaaaal! Från vilka knoppar vi ska ha på lådorna i köket till vilken soffa vi ska sitta i de närmsta åren. Missförstå mig rätt nu, det ÄR ju jättekul, men jisses så energikrävande. Soffan alltså... Vi kan ju inte bestämma oss. Den ena är jätteskön att sitta i, den andra är fantastisk att ligga i och den tredje har perfekta armstöd. Vi måste ju bestämma oss snarast, för det är ju 6-8 veckors leveranstid på allt också!

För övrigt har vi varit på två kalas i helgen. 10-årskalas i lördags och konfirmation i söndags. Så nu är man mätt en vecka framöver, ungefär... Lagom till helgen, då det vankas kalas igen. Helt galen vår för oss i år! Brorsan gifter sig nästa helg också (och min klänning har inte kommit, panik!), och på tisdagen där efter så får vi tillgång till huset. Vi är så ivriga nu, vill verkligen komma igång. Det slog mig igår att om ett år från nu så är våra liv sig inte ett dugg lika längre. Nya jobb, ny bostad, ny förskola, ny by. Har sagt till Dennis att han åtminstone får behålla mig, så att han inte byter ut mig också av bara farten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar