tisdag 6 maj 2014

Ny vagn!

Jag har köpt ny vagn! Körde hela vägen till Helsingborg där jag skulle köpa en vagn av en tjej. En Emmaljunga Nitro -13 med det nya chassit. En lång bit att köra, men vi tänkte att vi tar IKEA i Helsingborg samtidigt så har vi något mer ärende på det hållet även om det är en rejäl omväg ifrån vårt vanliga IKEA i Älmhult. På vägen dit får vi köra lite omvägar på grund av vägarbete, och dessutom fastnade vi bakom en lastbil som havererat. Vi satt fast i en hel timme! När vi väl kom loss var Oscar trött på att åka och dessutom hungrig, så vi fick stanna och lufta barnen samt mata Oscar. 3 timmar tog det oss att köra till Helsingborg... Det enda som höll mig vid liv var tanken på att det väntade en ny vagn i slutet av dagen. Men icke. Idioten som sålde vagnen undrade om hon inte kunde lämna den till oss i Höör dagen efter. Då var vi redan på IKEA, och det visste hon. Och Höör, ja det är 50 min från Kristianstad! En timme senare skrev hon att hon behövde köra och hämta sin sambo i Landskrona trots att vi avtalat tid. När jag i ren panik skrev och undrade om vi inte fick hämta vagnen innan hon körde, vi hade ju kört hela vägen hit för att hämta vagnen! Vi var ju på väg ut ur IKEA för att köra till hennes hem som låg 4 min därifrån. Men hon slutade svara. Jag såg att hon läste mina panikmeddelanden, men hon gav helt enkelt blanka fan i att svara. Jag var på vippen att ställa mig mitt på "tag själv"-lagret och bara gråta rakt ut. Helvetes jävla dagjävel! Vilka människor det finns! Vill man inte sälja sin vagn så får man väl ge fan i att lägga ut en annons. Eller kläcka ur sig det innan man har en barnfamilj att köra så långt helt i onödan! Idioten som sålde hade ju själv barn, man kan ju tycka att från en mamma till en annan så visar man lite förståelse. Men nejdå. GAH!

Blev så arg, så jag ringde till Nisses i Hässleholm dagen efter och frågade vad de tog för en helt ny Emmaljunga Nitro. Lyckligtvis hade de kampanj, där vagnen kostade 5500 kr istället för 6100 kr. Sedan berättade de att de hade en vagn kvar av förra årets modell, som de sålde för 4800 kr. DEN var min. Bad dem att hålla den och hämtade den pronto när Dennis kommit hem från jobbet. Så nu fick jag en butiksny vagn med butiksgaranti istället :) Och vilken service! Bästa servicen jag varit med om, verkligen. Så det löste sig till sist... Men den där tjejen som hade oss till att köra så långt för att sedan gå under jorden, henne hade jag velat säga några sanningens ord. För nej, jag har inte fått tag på henne i efterhand heller. Veckans RIS går till DIG!!!


Oscar i en Emmaljunga Nitro -13 (PP black)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar