onsdag 5 maj 2010

Kvalitetstid med katten

Dennis kommer nog hem sent idag eftersom han ville passa på att jobba undan lite så att han kunde komma hem tidigare imorgon. Trevligt! Dessutom önskade han sig kotletter till middag, bonnapåg som han är.
Funderar starkt på att baka ett tortanobröd idag igen. Det är ju så himla gott! Dessutom kan vi behöva något stärkande under musikexaminationen imorgon. 2 låtar ska spelas upp plus att vi ska hålla en 20min musiklektion. Jag tror och vet att det kommer gå jättebra!

Idag är jag ledig eftersom bildseminariet blev flyttad till fredag då jag egentligen skulle varit ledig. Jag har spenderat dagen med vår älskade lilla katt! Vi har haft myspys, vi har busat, byggt kojor och lekt kurragömma.

Igår åt Dennis och jag lunch med Tisen. Eller åt Dennis och Tisen lunch med mig? Hmm...
Hursomhelst så landade vi i vår lägenhet efteråt där det bakades cupcakes. De blev inte goda, men vad vet Tisen om det? Han åt och såg glad ut, fast det gjorde förresten Dennis också. Är det bara jag, eller är muffins utan choklad som att äta korv utan bröd? Känns liksom som om att det är något som saknas.
Fia och Elias kom på besök senare och förbarmade sig på de cupcakes som blivit över. Elias åt upp glasyren för att sedan gå loss på vår kvällsmat bestående av himmagjord päregröd och falukorv i ugn. Får ungen ingen mat hemma, Fia? ;)
Nåja, han är väl inte dum. Bjuds det så bjuds det.

Tisen och Dennis rymde i alla fall över till Olof med nybakta cupcakes. Undrar om Matilda fick någon?

2 kommentarer:

  1. Emla!
    Har Dolph Lundgren varit i din lägenhet?!
    Fet claim to faim alltså.

    SvaraRadera
  2. Oh ja! Du anar inte vad som försigår här ute på Gamla Näsby...

    SvaraRadera