onsdag 12 maj 2010

Sista dagen i skolan före praktiken!

Vi hade vår examination i idrott idag. Det gick bra, tycker jag. Vi hade ämnet "led- och muskelsinnet" och tvingade 26 vuxna personer att följa John till Disneys låt från Peter Pan, dvs Följa John, såklart.

För övrigt har jag varit lite halvkrasslig idag. Fick springa hem i ösregn och kläderna jag hängde upp när jag kom in är fortfarande dyngsura. Så nu sitter man i ett jättestor T-shirt och tjocka strumpor.
Lovade mamma att göra en tacktårta till hennes jobb idag så det var det som jag fick tillägna den första hemkomna timmen åt. Jag hade förberett bottnarna dagen innan. Bottnarna gjorde jag på min klassiska kärleksmumssmet och sedan fyllde jag dem med vaniljkräm och pärongrädde. Dekorerade till sist med smörkräm. Jag gjorde volanger för det var så längesen! Tror att det blev uppskattat.





Har städat lite idag. Det blev ingen "rensa garderoberna"-städning men här blev i alla fall rent och snyggt. Som sagt så är jag inte 100% Emla idag så då får man ta det lite lugnt. Katten går och skriker och tror att han är hungrig som vanligt, vilket jag betvivlar eftersom han åt för en timme sen.
Imorgon ska jag hem till svärföräldrarna, som för den delen är i Turkiet, och tvätta. Vi beger oss till Uppsala på fredagsmorgonen, och då behövs det rena kläder. Det är jag, Lina, Fia, Linnea och pappa. Det vankas bal! Hoppas att vädret kan tillåta oss att gå i våra fina klänningar bara. Lite trist att behöva ta en stor jacka på sig när man vill vara fin. Jag har stora förväntningar på storebror Anders som är ansvarig för maten på balen, men jag vet att han är så grymt duktig på allt han gör så det blir säkert hur bra som helst. På lördagsmorgonen innan balen ska jag och brorsan dessutom hjälpas åt att förbereda 120 bakelser. Gulp.
Ska bege mig ut till Hacke på Nya Conditoriet för lite tips och råd!
Balsällskapet förra året vid samma tidpunkt. Behöver jag säga att det var lite varmare då?





Tror förresten att katten väntar på sommaren. Eller våren åtminstone...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar