lördag 21 december 2013

Lugn lördagsmorgon

Vaknade och kunde inte somna om. När jag låg där och försökte knipa ihop ögonen i hopp om mer sömn, kom jag på mig själv med att ligga och knipa ihop för blåsan med. Bah, kissnödig. Jaja, har tanken väl slagit en så är det hopplöst att försöka somna om, det är bara till att gå upp och kissa. Öppnade sovrumsdörren och tittade på klockan. 07.45? Varför var ingen vaken? Båda ungarna sov så fridfullt och där stod jag och visste inte vad jag skulle hitta på, ja, förutom att gå och kissa.

Hoppade in i duschen och unnade mig en långdusch i lugn och ro, men döm om min förvåning när det fortfarande inte var någon som var vaken när klev ur duschen igen. Kletade in mig i min nya hudkräm från Victoria Secret, och kände mig sådär härligt fräsch. En känsla som inte infinner sig allt för ofta när man är småbarnsförälder. Jaha, och sen då? Vad gör jag nu?

När man allt för ofta gnäller över för lite egentid så blir man lamslagen när man plötsligt får tid för sig själv. Just nu är det lite som lugnet före stormen, och den där stormen kan bryta ut när som helst. Det är bara att vänta. Och den där väntan gör att jag inte får något gjort. För jag kan garantera att om jag kryper upp i soffan med en stor härlig kopp nybryggt te, så kommer Victor komma dundrande ur sitt rum och Oscar vaknar och inser att han är vrålhungrig och ja, just det, vrålar. Dennis, ja han sover så gott igenom det hela för det mesta. Skönt för honom i och för sig, för han är så underbar som tar alla kvällspass.

Idag ska vi i alla fall iväg och titta på två hus. Ett i Tollarp och ett i Hammar. Inga hus som vi är upp över öronen förtjusta i, men ibland förtjänar hus en titt i verkligheten för att man ska få en bättre uppfattning. Vi budade på just ett sådant hus som vi inte alls tänkt kolla på från början, men som sen visade sig vara hur bra som helst. Så döm inte boken efter omslaget! Efter hustittandet ska vi åka ut till mina morföräldrar och önska en god jul, samt ge en liten julklapp. Ja, risken är ju väldigt stor att vi åker hem med magarna fulla av kakor också. Fast det är ju inte helt fel!

Mina pojkar! 
Oscar blev 12 veckor igår, och Victor somnade så gott på soffan efter julfirandet på dagis i torsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar