onsdag 4 december 2013

Sockeravvänjning

Åh, jag är trött som en gnu! Känner mig som en pundare på rehab, för i måndags uteslöt jag allt socker i kosten. Ni som känner mig vet att jag är en riktig sockerråtta, och allt bakande till födelsedagar och dop gör ju inte saken bättre. Nu har jag bestämt att i år blir det inget julgodis, sånär som på någon enstaka mörk chokladtryffel till själva dopparedagen. Det går ju inte att ha hemma! För då står man där med handen i godisburken och tänker "Aja, nya tag imorgon". Fast det vet ju både du och jag, att den där morgondagen kommer aldrig.

Så nu går jag på sockeravvänjning. Är inne på tredje dagen och idag har det varit kämpigt med svettningar, irritation och trötthet. Och så c-uppsatsskrivning på det. Vet inte om det är det uteslutna sockret eller c-uppsatsångesten som ger mig dessa symtom, men tillsammans är de ett helvete. Men det går! Någon gång måste man ju bara fullfölja det löfte man ger till sig själv om och om igen. För om sanningen ska fram så smakar den där knäcken likadant i jul som den gjort alla jular, men just denna jul ska vi inte stifta bekantskap.

Denna jul blir det ingen knäck och choklad
så att du nästa sommar kan vara sund och glad.
Nu har du lovat dig själv att ta dig i kragen
så att du kommer ett steg närmre målviktsdagen!

God Jul mig själv önskar Jag


Några dagar innan Oscar kom


Augusti 2006


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar