onsdag 7 april 2010

Det är onsdag och vår i luften!

AH! Påskhelgen är över och våren är kommen. Det enda påskpynt jag förgyllt lägenheten med är en ensam stackars påsklilja. Men den verkar trivas faktiskt. Den har blommat så vackert i snart en vecka!
Påsken har som alla andra högtider en massa måsten. Torsdag var tillägnad Dennis föräldrar, fredagen var tillägnad mamma och söndagen var tillägnad pappa. Lördagen spenderade jag med glädje tillsammans med Baijne aka Lina. Mysigt hade vi, och vi var till och med på sight seeing ute i på de skånska slätterna mitt i natten. 
 I fredags när vi firade påsk hos mammas bättre hälft i Skättiljunga, passade jag och Trixie på att hälsa på 
 våren som stod och tittade in genom fönstret. Det var riktigt härligt tyckte både jag och hunden.


Idag började en ny kurs på skolan. Den heter IÖV11L och innebär på begripligt språk att vi ska lära oss att anamma de estetiska delarna och ämnesintegrera dem. Idag hade vi idrott i 3 timmar och 10 min... Kändes tungt i morse när jag gick dit, men det var inte så fasligt fysiskt ansträngade! Vi spelade Killer Ball en omgång och sedan förklarade läraren hur dålig den leken var eftersom de duktiga fick spela och de "svaga" fick stå och titta på. Jag måste blivit duktig sedan jag gick på högstadiet, för jag åkte inte ut först!
Sedan fick vi gå en promenad på 15 min med stegräknare. Rekommenadationen är 10 000-12 000 steg om dagen, och på de 15 minuterna så gick vi ca 2000 steg. Tror att läraren ville få fram någon poäng med det, men jag kunde bara tänka på vilken hurtbulle han var och vilka bullar jag skulle baka när jag kom hem.
Jag gick bort till Kvantum och köpte smör, mjölk och Pepsi MAX för de futtiga 40;50kr jag hade i fickan. Dessutom hade jag glömt bort Pepsin, så den ska jag gå och hämta nu... Men ingenting slår ett glas kall mjölk ihop med mina nybakta kanelbullar.

Nu sitter jag hemma själv med flertalet kanelbullar som svalnar i köket. De doftar gott må du tro.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar