torsdag 15 april 2010

Torsdag. Lugnet före stormen.

Torsdag idag och jag har gått en heldag på skolan. Kan ni tänka er? Från 09.00 till 16.00! Jominsann, det händer även på högskolan om än väldigt sällan.
Sedan att dagen inte varit så givande förtäljer inte historien... Vi hade först bild fram till lunch. Jag missade första omgången och hade ingen aning om vilken surpuppa till bildlärare som väntade mig på fjärde våningen. HUH! Hon gnällde över att vi inte planerat hur vi skulle återgällda lektioner vi missat, vilket faktiskt ingår i hennes planering, hon gnällde över vilken oordning vi skapade bland penslarna och hon gnällde över vilka ytor vi disponerade. Under flera tillfällen var jag väldigt nära på att räcka upp handen och säga "Du. Vi är inga barn, utan vuxna studerande. Och du är väldigt otrevlig." Gjorde jag det? Nej. Jag målade snällt min färgskala och försökte se allmänt intresserad ut när hon pratade om en teckning gjord av en 5-åring som lyckats förstå sig på det där med skuggor.


Den oerhört tråkiga bildlektionen följdes av 1½ timmes lunch för att sedan övergå i ett 3 timmars pass med pedagogiskt drama. PEDAGOGISKT DRAMA! Jag spenderade alltså resterande 3 timmar i skolan med att fjanta runt på en röd matta tillsammans med mina övriga 24 klasskamrater. Det var sådär roligt. Som jag sa till Caroline, "ett par glas vin på detta och vi har oss en klassfest som heter duga!"

När jag kom hem landade jag på soffan med Grey's Anatomy som följeslagare. Jag tror minsann att McDreamy vill ha den däringa tösabiten trots allt... För alla älskar ett lyckligt slut!

Sen åt jag en hemmagjord pizza och klippte klorna på katten.
Godnatt.



Bara för att det snart är helg så förgyller jag det bittra inlägget med något sött:

Sockerkaksbottnar, citrongrädde, hallonsylt. Täckt med sugarpaste och rosor spritsade för hand i smörkräm.

1 kommentar:

  1. Blev lite fel innan =P Skulle skicka en kommentar men du fick nog ett mail =)

    Mormors fina tårta =) Den va mkt god, men de är lite synd att äta upp dina fina tårtor!
    Väntar med spänning på att få se vad du hittat ¨på för något till ikväll =P

    SvaraRadera