torsdag 1 april 2010

En ensam häxa en lurig skärtorsdag

Jaha, skärtorsdag idag och årets blåsardag. Första april idag och ikväll åker alla häxor till blåkulla. Kvar blir jag i mitt kök med nykokt lemon curd och bakelser att spritsa. Nåja, jag har lurat katten på frukost i alla fall.

Ikväll ska vi till Dennis föräldrar på påskmiddag. Det blir tack och lov ingen påskmat, utan varmrökt lax. Det är mumsigt! Jag ska snart sätta degen till brödet som ska medtagas som påskpresent ikväll. Påskbakelser ska jag också ta med mig, ja, eller ta med oss. Dennis får ju också följa med :)
Jag bakade en kraftigt tung chokladbotten igår. Jag tänkte skära den i rutor och spritsa grädde med hallon eller päronsmak. Sedan ska jag spritsa små kycklingar i lemon curd! Undrar om det blir gott och snyggt... Nåväl, jag kokte lemon curd enligt Leila Lindholms recept men jag gjorde den tjockare så att den skulle kunna hanteras i en sprits. I mitt huvud ser det bra ut, vi får väl se hur det slutar...

Lemon curd


Och torsdagen fortsatte utan skämt. Det vara bara en snubbe från Tele2 som såg ut som ett!
Jag har tortanobrödet i ugnen och bakelserna är färdiga. Medans matte bakade påskgott så spelade katten Hector luftgitarr och önskade att han var lika grym som Dennis.









Det fyllda brödet....


... Och påskbakelserna





När Hector spelade luftgitarr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar