onsdag 21 april 2010

Pedagogiskt dramatisk onsdag

Jag har varit så otroligt trött sedan i söndags. Igår gick jag och la mig kl. 21.00... Klockan 21.00!!! Jag, nattsuddaren nr.2 (Dennis är ju naturligtvis nr.1), gick till sängs när kvällen var bara barnet. Och sov gott det gjorde jag minsann enda fram till 09.30 imorse när klockan ringde. Helt ofattbart verkligen, jag måste ha varit en björn i mitt förra liv och min stackars hjärna tror att det är höst och det är dags att gå i ide. Och Dennis han bara skakar på huvudet och tycker att jag är allmänt osocial.
Nåja, vi pratar ju en del på nätterna. Jag slår till honom och säger åt honom att sluta snarka varpå han svarar något helt obegripligt, vänder sig och somnar om.

Katten försökte nog rymma hemifrån idag. Jag hann inte mer än att öppna dörren förrän han sprang rakt ut i trapphuset och vägrade gå in. Där stod jag med en matkasse i ena handen, mobiltelefonen med Dennis i mot ena örat och en katt som sprang mellan benen på mig. Det måste ha sett ganska roligt ut...

Idag har jag genomlidit ytterligare en lektion med pedagogiskt drama. Nåväl, det är väl ganska roligt egentligen, men jag känner mig så omotiverad. Vi har så mycket lullull hit och dit och det blir liksom ingenting av det riktigt. Imorgon har vi bild med den där surpuppan och vi ska måla kulisser. Sedan har vi musik där vi ska spela gitarr största delen av lektionen. Det påminner mig om att jag måste öva på mina ackord... Tänk, jag kan spela Idas sommarvisa på gitarr! Katten däremot hatar både mig, Ida, sommar och gitarren fullkomligt.

Ikväll ska det bli paj till middag. Jag har dock inte bestämt mig för om den ska innehålla kyckling och bacon eller tonfisk, tomat och basilika...
På tal om paj så kom jag på att jag har en bild på en tårta vars bakgrund innehåller ett antal pajer. Jag tror det var både kyckling/bacon, broccoli/skinka och getost/valnötspajer. Tårtan är en tvåvånings mördegstårta dekorerad med cream cheese frostning och blommor i marsipan. Från Dennis 22-års fest i höstas för övrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar