torsdag 29 april 2010

Målartorsdag!

Idag har vi varit konstnärliga! Vi målade klart vår vackra kuliss på bilden och ändrade det vi redan gjort tidigare till något annat. Från skogsstig med träd till brygga vid stranden!


Idag är det styrelsemöte och jag står i valet och kvalet om jag ska baka mina famous chokladkladdmuffins eller om jag ska göra sockerbullar? Gubbarna har redan avslöjat var det är som får dem att gå på styrelsemöte. Och inte är det min fantastiskt söta nuna. Nej, det är mina fantastiskt söta bakverk! Lika spännande varje gång tydligen.
Hmm... Sockerbullar var ju längesen och jag har jäst hemma som behöver användas. Dumt att låta det gå till spillo med tanke på hur dyrt jäst är nuförtiden. Men annars så har jag ju köpt mig en sprillans ny muffinsform eftersom min förra rymde.

Jag väckte grannarna på ett brutalt sätt inatt tror jag. Jag skulle upp och kissa sådär vid halv fyratiden och trevar mig fram i mörkret. *KRAS!* Det var ett sådant ljudligt kras att till och med Dennis vaknade och frågade vad i hela världen stod på?! Shit... Glas. Jag hade ju ställt mina dessertskålar och räkcocktailglasen i en pappkasse brevid sängen av någon idiotisk anledning. Förlåt mamma, men det ena räkcocktailglaset är numera ett minne blott. Men allt det andra höll fantasiskt nog! Undrar just vad grannarna tänkte. Att ragnarök var kommen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar