fredag 16 april 2010

Fredag och det är dags!

Idag är det som de flesta vet fredag. Jag ska nu snart på musik2 enligt schemat och vi ska spela gitarr. Jajjemen, gitarrlektion på skoltid! Det var längesen man kom undan med något sådant. Jag ska spela Tom Dooley som innehåller två ackord, och jag kan inte påstå att det låter något vidare vackert. Men visst, måste jag så måste jag.

Imorgon ska svärfar firas med buller och brak. Eller med bullar och bak kanske? Hursomhelst så kommer kära svärmor och hämtar mig vid 13.00 tiden och då är det Willys som gäller för att inhandla lite grädde. I eftermiddag ska 5 avokadopajer göras samt två After Eight-tårtor, och dessutom ska jag hinna att göra marsipanfigurerna till tårtan som ska läggas ihop imorgon. Det blir en bondetårta med kor, traktor och självaste storbonden själv i marsipan. Jag tänkte ha chokladmousse och pärongrädde i, jag tror att det kan bli ganska mumsigt. Visst ja, baka bottnar måste jag också göra. Vad stressad jag blev helt plötsligt!
Jag har några idéer som jag hittat på nätet, det är alltså inga tårtor som jag har gjort, som jag tänkte basera tårtan på:






Det blir som sagt små kor och en bonde.











Men sen tänkte jag även göra spår i marken för en åker med traktor, så jag antar att det blir hälften hage och hälften åker.








Förhoppningsvis hinner jag göra figurerna ikväll eller möjligtvis vid lunch när jag kommer från skolan. *Gäsp* Jag är redan trött, vi får se hur dagen slutar. Imorgon blir det nog ännu mer. Men det blir ju fest för hela slanten! Stor lokal, egna kockar, servitörer, band, dansgolv och min hemmagjorda tårta. Dessutom ingår städning, så för att citera svärmor:
"Vi tar bara blommorna i näven och åker hem!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar