måndag 20 december 2010

Julgransbestyr och förvärkar

Idag har jag och Linda gjort klart vår elevtextanalys. I sluttampen blev det bara en massa ordbajsande, men vad gör man när ens lärare ger en mer eller mindre hopplösa skrivuppgifter?

Svärmors pepparkakshus har också blivit hopmonterat, ja, eller mammas. Det beror ju helt på vem som hämtar det först! Granen som vi fick hem igår har också blivit klädd. Vid var den, det var knappt så glittret räckte runt. Men grön och grann står den nu här i stugan! Lite julstämning blev det i nya lägenheten i år alla fall, mot alla odds.





Tanken var egentligen att jag och Dennis skulle köra till IKEA i veckan och inhandla en byrå till bebiskläderna och en hylla att sätta nallar och annat vackert på. Men pga det hemska, men ack så underbara snövädret så blir det tyvärr ingenting av det. Vet inte hur vi ska lösa detta nu! Känner mig inte så manad att åka till IKEA under mellandagarna plus att jag vid den tidpunkten bara har drygt en vecka till beräknad förlossning. Vi får filura lite på den frågan under natten...

Idag har jag haft mycket förvärkar, framförallt när jag stod och klädde granen. Jag blev så lycklig och tänkte att ja, NU kanske det sätter igång! Men icke, det lugnande sig igen. Är ärligt talat trött på att vara gravid nu. Vill inget hellre än att vårt lilla pyre tittar ut till oss! Fast det är klart, för den kommande husfridens skull så gör nog vår lilla älskling rätt i att stanna inne i alla fall 12 dagar till så att det inte blir något "Varför skaffade ni mig så sent på året?!"-gnäll om sisådär 15 år.

Vill passa på att gratulera Josefine och Fredrik med familj som fick en punktlig liten dotter kl. 05.00 inatt!
Och även grattis till Dennis som nu har fått ytterligare en liten kusin.


 Nästa gång är det vår tur! Idag är det 16 dagar kvar tills du förväntas titta ut...
Magen i vecka 38 (37+4)

En något mer lyckad hjärtebild

Pyret, du är tung nu. Kom ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar