måndag 6 december 2010

Vecka 36 (35+4)

Stora tunga magen i vecka 36 (35+4)

Älskling sparkar mamma på revbenen, mamma puttar tillbaka!
Exakt 30 dagar kvar idag och därmed är 90% av graviditeten avklarad. Känns fortfarande som en evighet kvar men jag har god lust att vräka vår lilla guldklimp. Nätterna är jobbiga eftersom jag behöver byta sovställning och kissa om vartannat. Mina fötter är svullna och spända och jag har fruktansvärda myrkrypningar i benen. Jag kan inte gå långt förrän foglossningssymptomen sätter in och mina förvärkar kommer oftare och intensivare. Iibland känns det som om vår lilla knodd tänker ta sig ut via högra sidan på min mage.
Mitt hjärta skriker KOM UT, men mitt huvud säger stanna kvar. Åtminstone till efter tolvslaget på nyårsafton...

Brukar be Dennis att titta på min mage och så frågar jag vad bebis gör. "Bebis hickar" brukar Dennis svara.
Bebis hickar ofta och länge.... I början trodde Dennis att det var sparkar, men han har lärt sig nu att de är mycket värre!
Det sägs att bebisflickor hickar mycket medan pojkbebisar sparkar mycket. Inte väntar vi väl en hermafrodit?

Är nu officiellt ledig från skola, VFU och plikter bortsett ifrån de skolarbeten som måste in. Imorgon ska jag baka lussekatter och smörkola, med lite flyt kanske det blir pluggande också...

Glöm inte att vara med i vadslagningen! Din gissning anmäler du här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar