torsdag 23 februari 2012

En solig torsdag!

Åh, en sådan härlig dag vi har haft idag! Helt fantastiskt fint väder det har varit. Hoppas det håller i sig nu, för jag känner verkligen hur våren börjar krypa upp ur marken och sakta tränga in i mina tår.

Vällingmys i puffen framför barnkanalen innan det var dags för förskolan!

Idag har Victor varit på förskolan och jag har varit en runda i staden. Tvättat bilen (vilket verkligen behövdes!), bytt en av Victors födelsedagspresenter, hämtat ut 1-årsgåvan från BR, kikat på vårjacka till Ville, köpt nya hårvårdsprodukter hos min frisör Laura och även unnat mig en Chicken Fenix från House of Bagels.


Sedan skuttade jag hem, eller ja, jag körde hem och smaskade i mig min lunch framför gårdagens avsnitt av Big Brother på TV4Play. Jag veeeet vad vissa tycker om Big Brother, men jag tycker att det är så underhållande med förnedringstv! Just gotta love it ;)


Efter en stund hemma begav jag mig till förskolan och hämtade min älskade pojk som satt och solade sig vid en husgavel med magen full av mellanmål. Sedan åkte vi hem till faster Emma och lille kusinen Albin och tog oss en timmes promenad i det blåsiga vädret. Efter det myste vi ner oss i soffan med lite chailatte och bebiskel. Victor var minsann mer förtjust i sin kusin idag, och klappade honom fint i pannan flera gånger. Tänk så kul de kommer att ha, de två!



Väl hemma igen har det blivit lite middag och snart är det läggdags för stora killen. Jisses, vad han äter bra själv nu! Behöver ingen hjälp alls längre utan får upp allt han vill på gaffeln. Skulle det inte gå att trycka gaffeln igenom något så tar han upp det i handen och trär på det på gaffeln, och sedan in i munnen. Han är inte dum han! Helt otroligt hur mycket han har utvecklats på så kort tid. Tur att det finns en ny liten tjatte i familjen, så att man kan minnas tillbaka på vad som en gång var...
Nä, nu ska det nattas Victor. Over and out!



Titta förresten vad som damp ner i min brevlåda igår! Hittade flera plagg från Polarn o. Pyrets vårkollektion 2011 på nätet, och var bara tvungen att ha dem. Är de inte hur söta som helst?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar