söndag 26 februari 2012

Späckad helg!

Ja, här har det varit full rulle hela helgen. I fredags hade jag och några tjejkompisar middag och filmkväll här hemma eftersom våra män var på OHL. OHL står för Olofs Hockey League där de har en heldag med hockeyturneringar.
Via tv-spel! Så vi hade det mycket bättre hemma hos oss med lite skitsnack över en lasagne och filmtittande!

Igår kom svägerskan och hennes sambo på en snabbvisit med lille Albin, och på kvällen var vi bjudna på 20-årsfest för min kusin Frida. Riktigt bra fest! Kanongod mat, underbar efterrätt och ett fantastiskt bra band som hade sin premiärspelning. Wow!
Victor hade hur kul som helst med sina nästkusiner och deras kusiner. De sprang runt och busade massor, och det är så synd att jag inte hade någon kamera med mig.

Jag har väl förresten glömt att berätta att vår systemkamera gått sönder..? :/ Därav alla mobilbilder i bloggen!

Victor slocknade i alla fall i sin vagn senare, och somnade om gott när vi väl kommit hem sen. Kul att vara bjuden på fest där man själv inte behövt lyfta ett finger. Och all respekt till kusin Frida med familj, för jag vet vilket slit det är när man ska hålla stor fest. Men ni gjorde ett kanonjobb!

Idag har jag legat på sofflocket och pillat naveln. En ny säsong av Unga Mödrar Danmark har ju dragit igång utan min vetskap, så jag har glatt försökt titta ikapp. Victor har trallat runt i sin blöja och spelat Allan och katten har legat och njutit av vårsolen som försökt ta sig in utifrån.
Imorgon börjar min praktik och det blir tidiga morgnar för familjen några veckor framöver. Victor ska lämnas på förskolan redan 07.20..! Som tur är så har jag praktik i närheten av hemmet, och dessutom går jag i regel bara till 14.00. Men ändå, det blir stora förändringar för Gullgossen denna vecka.

Dennis kom just hem med lite kinamat. Victor sover och jag har precis skrivit klart mina så kallade VFU-mål, så nu förtjänar jag ytterligare någon timme på sofflocket innan det blir sängen tidigt ikväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar