onsdag 8 februari 2012

Mysdag med Lilleman!

Idag var förskolan stängd för planeringsdag så jag och Victor fick hela dagen för oss själva. Victor började dagen med att väcka mig vid sju för att sedan somna om och sova till halv nio. Därefter åt vi frukost tillsammans i soffan och kurade ihop oss framför Barnkanalen.
När klockan närmade sig tio-tiden tog vi på oss ytterkläderna och gav oss ut i snön för att åka pulka. Tyvärr har snön redan börjat försvinna, men där var allt tillräckligt med snö för Victor att kunna åka på. Han fnissade så sött! Tyvärr får han stenansikte var gång man ska försöka ta en bild, men jag kan lova att han inte var lika uttråkad som han tycks vara på bilderna ;)


Vi gick bort till lekplatsen för att gunga och leka i snön lite. Vi träffade en granne och hans hund som stannade till och snackade med oss, och Victor fick sig en stor blöt puss. Av hunden alltså, det kanske jag bör tillägga. Det tyckte Ville var roligt!
Snön var också rolig att leka med även fast han hade klumpiga vantar på sig. När vi hade lekt färdigt och Victor började bli kall tog vi pulkan tillbaka till trapphuset och hämtade vagnen för att sedan bege oss till affären och handla lite mat.


På väg hem från affären så slocknade Victor innan han ens hade hunnit få lunch i magen. Normalt sett brukar han vakna när man tar honom ur vagnen, men inte idag inte. Iförd vinteroverall och mössa hamnade han i sängen och jag öppnade sovrumsfönstret, så Victor fick sig en middagslur á la förskolan där de alltid sover utomhus.
Han sov så gott, så! Hörde inte ens när pappa var hemma på lunch.



När han vaknat 1½ timme senare så blev det en rejäl lunch. Vi passade även på att tvätta den äckliga snuttefilten idag som hade långa gulgröna snigelspår på sig av intorkat förkylningssnor. Blärk! Och den snutten brukar Victor erbjuda mig och Dennis "snutta på"... *gulp*
Nå ja, han ska ju få sitt immunförsvar någonstans ifrån ;)

 

Lite motvilligt gick Victor med på att lämna ifrån sig snutten så att den kunde ta sig en tur i tvättmaskinen. När vi hade stängt luckan pussade han på glaset och klappade filten utifrån, och sedan kunde vi sätta igång maskinen. Förhoppningsvis har den torkat innan nattningen ikväll!
  
När tvättmaskinen var laddad och badrumsdörren hade stängts gick Victor och gav sina strumpor till katten. Jag vet inte riktigt vad han ville säga med det. Jag funderar fortfarande på om det har varit en gest av vänlighet eller om det bara var av ren illvilja. "Smell this", liksom.

 

Känner mig så detaljerad idag. Vet inte riktigt hur långt jag ska dra det... Tänkte först klämma in alla blöjbyten och nästorkningar, men jag har tyvärr inte fört något schema på det. Hoppas ni inte känner er förda bakom ljuset.

Victor har ju förresten börjat gå nu! Det har jag ju glömt att berätta! Igår började han på riktigt att traska runt i köket och ut i vardagsrummet, och nu är det som om han aldrig gjort annat. 
Kolla in stora killen!

1 kommentar: