tisdag 21 februari 2012

Friska igen!

Nu har vi äntligen blivit friska igen. Förra veckan tog minsann på krafterna... Victor inledde helgen med vinterkräksjuka, och lagom till han var frisk så var det min och Dennis tur. Dennis tog den lätta vägen och nöjde sig med 38,5 graders feber, men jag gick all in och låg och spydde en gång i kvarten hela onsdagen. Puh! Fy fan, säger jag. Det var nog bland det värsta jag varit med om.
Tack och lov så blev inte Victor lika dålig som jag, men nu har vi haft nog med kräk och feber hemma hos oss. Enough is enough! Förkylda har vi ju varit hela vintern, och det verkar komma en släng till av det nu. Det är verkligen förskolestarten i ett nötskal.
Men jag får se till det positiva - attans vilket immunförsvar vi ligger inne med snart!

Mellan kräkattackerna har jag lyckats skriva skolarbete som ska redovisas muntligt imorgon. Ni kan tro att jag var lycklig över att ha skrivit det färdigt dagen innan det var min tur att insjukna. Första muntliga redovisningen på jättelänge för min del, så det ska bli spännande.

Och på tal om spännande... Dagen innan sjukorna började avlösa varandra här hemma så fick Victor en yttepyttig liten kusin! Albin ska han heta, och han är så underbart söt. Tråkigt nog har vi ju varit sjuka, så det var först i söndags som vi hade äran att träffa detta lilla knyte. Tänk att Victor har varit sådär liten! Eller ja, inte just sådär liten, men ändå pluttig och hjälplös. Tiden går verkligen, och Victor likaså.

 Stort grattis till min kära svägerska! Det har du och Mange gjort bra :)

 Albin
 Datum: 2012-02-09
Tid: 23.22
Vikt: 2860 g
Längd: 48 cm

Idag har jag varit på VFU-planering, föreläsning om lärandeteorier och seminarium om samma ämne. Victor har haft en lång dag på förskolan, men det hade tydligen gått jättebra. Han trivs så bra där! Det är så skönt att veta. Bara vid ett enda tillfälle har han blivit ledsen när jag lämnat honom, och det var första dagen han kom tillbaka efter att han hade varit sjuk och då var dessutom hans mentor inte på plats vid den tidpunkten. Annars trallar han alltid så glatt iväg när jag lämnar honom, känns nästan lite trumpet. 


Jag har även hunnit storhandla idag och just nu står en bit kassler och puttrar i en gryta på spisen tillsammans med en lök, några morötter, ett par lagerblad och några pepparkorn. Intill står det en gryta med potatis och jag ska snart påbörja svampsåsen. Victor hjälpte som vanligt till att plocka upp matvarorna och han står nu i vardagsrummet med sin telefon och tittar på barnkanalen. 

Nä, svampsås var det. Hej på er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar