måndag 27 februari 2012

Första praktikdagen

Fullt ös, medvetslös! Begav mig hemifrån kvart över sju i morse för att hinna lämna Victor på förskolan innan jag skulle vara på praktiken. Känns sådär att stressa hela morgonen, men det blir liksom tvunget om jag någonsin ska hinna. Fast det är ingen vidare bra lösning, så jag tror bestämt att Dennis får lämna Victor på väg till jobbet så får jag hellre hämta honom sen för idag känns det som om jag spenderat hälften av min tid på att ta mig till olika platser.

Victor hade för övrigt 39 graders feber idag när han kom hem från förskolan. Är inte särskilt kul nu när jag preciiiis börjat min praktik och absolut inte får missa någonting. Missar jag en dag så är jag så illa tvungen att komplettera den senare, så Dennis får vabba dessa dagarna. Håller så hårt jag kan i både tummar och tår för att jag ska slippa att bli sjuk denna gång, för jag har baskemej inte tid.
Dessutom har jag fått avboka 1-årsvaccinationen för tredje gången eftersom Victor lyckats bli sjuk dagen innan varje gång. Börjar nästan tro att han planerar sina sjukdomar för att slippa ;)

Första dagen på praktiken gick i alla fall jättebra. Har hamnat i en klass med helt underbara ungar! Kramas, visar, berättar och lyssnar. Handledaren är också kanon och mitt arbetslag likaså. Detta kan nog bli en fantastisk praktikperiod, bortsett från att det blir mycket stress på morgonen för att hinna iväg.
Men måtte jag hålla mig frisk!

 Bilder på gossen från idag! För det första så har han någon form av skofetisch, och för det andra så älskar han att leka "arga minen".
Och vi älskar när han gör det, för det är så hysteriskt roligt vill jag lova ;)

1 kommentar:

  1. Hej Emelie! Tänkte på dig när jag såg detta :) du hade lätt tagit en plats :) http://www.tv4.se/1.2540020/anmal_dig_till_sveriges_storsta_baktavling_pa_sjuan

    Kram / Emelie

    SvaraRadera