tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen

Ja, ni som vet hur mycket jag älskar att baka kanske tittar in här idag på självaste Fettisdagen med förhoppningar om att ni ska finna mitt bästa semlerecept. Men se där går ni bet!
- Varför inte då? undrar då du.
Jo, för semlor är ibland det värsta jag vet. Grädde är inte alls min grej och mandelmassa har jag väldigt svårt för. Då känns idén med semlor rätt onödig. Det blir liksom bara själva vetebullen jag äter, för det tycker jag är gott. Dock gillar jag att ha kanelfyllning i mina vetebullar och då blir det plötsligt en kanelbulle. Så ni får titta efter receptet på mina bästa kanelbullar på Kanelbullens dag istället, för då har ni större chans att finna lyckan.

Däremot fick konditoriet jag jobbar på, Nya Conditoriet i Åhus, bäst i test i den lokala tidningens semletest. Det ni! Så ni som gillar semlor gör rätt i att ta en sväng ut till Åhus för att smaska i er Kristianstads i särklass bästa semlor.
- Där får ni även möta Kristianstads i särklass bästa personal ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar