fredag 23 juli 2010

Slutet av värmeböljan

Nu har den olidliga värmeböljan äntligen börjat lida mot sitt slut. Alldeles lagom till att jag fick låna pappas BMW cabriolet. Nåväl, det är ju fortfarande varmt!

Idag var jag vid farmor och farfars grav och rustade upp lite med blommor från Solhaga Gardencenter. Måste ju säga att det var väldigt urplockat där, men jag fick ju tag i vad jag behövde. Sist jag var vid graven var allt så uttorkat och dött så det var verkligen tid att plantera om lite.
Nu är där grönt och friskt igen. Gjorde det lite bohemiskt och vildvuxet som farmor brukade ha sin kolonilott. Jag tycker att det är vackrare än stelt ordnade blommor i rader. Hoppas att dessa växter överlever nu i alla fall! Lavendeln som jag satte i början på sommaren var också död nämligen... Men jag lät dem sitta kvar, de kanske går igen. Det är ju trots allt en kyrkogård!

I onsdags bjöd min generösa pappa mig på konsert med The Real Group i Brantevik. Han hade fått gratisbiljetter som han så gärna ville utnyttja. Det är något med Hörbo-genen som gillar gratissaker, så jag var ju inte sen på att tacka ja. Nästa onsdag blir det förhoppningsvis Tommy Körberg. Jag tänker sjunga med i "Stad i ljus" för allt vad jag är värd!
Det var en trevlig tillställning. Pappa bjöd på grillad korv och våffla, och jag förundrades över att pappa inte visste att jag faktiskt inte äter senap. Tur för honom att det inte var någon stark historia... Så det slank ner snabbare än kvickt!

Imorgon är det kalas för storebror Christian som fyller 31 år. Jag håller tummarna för smörgåstårta!

Åh, just det. Jag har sparat det roligaste till sist. Denna fantastiska skyltdocka förgyllde en kväll på Kristianstadsdagarna. Tänk, när t o m skyltdockorna får rövsvett, då vet man att det är varmt...

3 kommentarer:

  1. Haha, älskar den sista biten av inlägget ^^

    SvaraRadera
  2. Haha, stordiggar dockan!!
    Du är så huslig så det är inte klokt Emla, jag blir avundsjuk! Vad roligt med er nya lägenhet. Gött med lite plats till den lilla/lille, ju.

    Vi får ses nån dag innan sommaren är slut!

    SvaraRadera