torsdag 13 januari 2011

BF+8

Efter städning och en tripp till EKO så bor fortfarande lillkoddas kvar. Det enda som hände var att jag fick ondare än vanligt och att Dennis nu "aaaaw"-ar mig när jag kvidande försöker resa mig ur soffan. Problemet med att lyfta benen kvarstår och har till och med eskalerat. Hela min kropp värker och städningen var ibland det brutalaste på länge trots att jag inte höll på mer än i en timme.

Vecka 42 idag dessutom, eller 41+0 för att vara exakt. På onsdagen den 19e ska jag in på kontroll och på torsdag nästa vecka när jag är i vecka 42+0 räknas denna graviditet inte längre som normal.

VIKTIGT MEDDELANDE TILL BEBIS 

VI SÄNDER HÄRMED EN PÅMINNELSE PÅ DEN VARSEL OM VRÄKNING SOM DU MOTTAGIT DEN 6e JANUARI 2011. VI BER DIG VÄNLIGT MEN BESTÄMT ATT RÄTTA DIG EFTER DE BESTÄMELSER SOM VI HAR I DENNA BOSTADSFÖRENING INNAN VI VIDTAR ÅTGÄRDER.

ÄR DU REDAN UTFLYTTAD ELLER PÅ UTGÅENDE BER VI DIG ATT BORTSE FRÅN DETTA MEDDELANDE.

MVH
MAMMA & PAPPA
PS. Vi VET att du inte är utflyttad. Grannen har skvallrat. DS.
Aningens framtung
(O)prima ballerina

BF+8
Magen har nu dessutom tagit sig en ovanligt ful och kantig form. Kära bebis ligger säkerligen så långt ner som en bebis kan göra innan en förlossning och har därmed lämnat nedre delen av min mage slapp och tom. Vill inte veta hur jag kommer se ut efter förlossningen... Huh!

2 kommentarer:

  1. OJ HERREGUUUUUD. Bebisen måste komma ut nu innan du spricker! ;)
    Du är sååå vacker men alltså, det ser ut att göra ONT! Aj aj.. förstår att du längtar efter att få föda nu!
    Men du, du har ändrats mkt på bara någon dag - mycket mer svullen i ansiktet - det måste vara på G nu?

    Vackra, vackra kvinnokropp - jisses vad den klarar mycket. Fatta hur grym du är!
    När du fött ditt barn kommer du förstå vad kvinnan är mäktig!

    Heja heja!
    Jag e toknyfiken på bebisen där inne.

    SvaraRadera
  2. Tack! Känns uppmuntrande i en stund som denna då jag känner mig som världens äckligaste...
    Usch ja, jag är så trött på att släpa runt på denna mage nu. Tror snart att jag alltid kommer få gå såhär!
    Och det där med svullet ansikte, du skulle bara se mig på morgonen då ;) Läppar á la Angelina Jolie!

    SvaraRadera