fredag 14 januari 2011

BF+9

Det blev en plågsam natt efter gårdagens bravader. En sådan enkel sak som att röra sig från sängen till toaletten var ytterst plågsam och det kändes som om någon eh, ja, hade anlagt en brand på ett olämpligt ställe.

Jaha, då har man gått på sitt första telefonförsäljarsamtal. En kille från Bonnier ringde och lurade på mig en prenumeration av tidningen Vi Föräldrar. 7 nr för 199kr plus en bok om barns utveckling, tyckte det lät som ett bra pris i ärlighetens namn. Gäller ju dock att vara vaksam med att säga upp avtalet när de 7 tidningarna kommit ut eftersom prenumerationen annars fortlöper... Hur som helst så har jag fått uppfattningen av att det är en bra tidning. Det märker vi snart!

I eftermiddag ska Dennis hämta vår nya TV! WIHOO! Efter att ha kisat på en 22" skärm i snart en månad ska det verkligen bli en lyx att få vila ögonen på en 42" igen. Det gick dessutom på fabriksgarantin trots allt vilket gör att vi inte behöver betala ett smack. Inte mer än rätt kan jag ju i och för sig tycka eftersom TV:n inte ens var två år gammal när den brann...
Så det blir väl filmkväll ikväll kan jag tycka. Long time no see! Har inte känts lönt att smälla igång någon välgjord film som t ex Sagan om Ringen på en sådan här liten skärm. Vi skulle väl förmodligen hamna i ett sånt där reklamklipp från HiFi-klubben där vi blir doppade i vattentunnor medan en stor man med mörk röst säger "How do you think it makes us feel when you play our music on lousy crap stereos?"
Vi fick övrigt en bättre TV än vår gamla, så inget ont som inte har något gott med sig.

Många strykningar har det blivit i listan. Bara två gissningar kvar nu! Suck. Bara kom uuuut någongång! Läste ett tips om någon häxbrygd man skulle dricka för att få igång förlossningen inom 24 timmar. Kanske värt att prova? 
 
1,5 liter vatten
saften från 2 pressade citroner
2-4 msk honung eller lönnsirap
2 msk färskriven ingefära
2 tsk cayennepeppar
Blanda väl och drick hälften. Om inget hänt på ett dygn drick upp resten.

Fast jag har ingen ingefära hemma. Och cayennepeppar vet i fan om jag vill hinka i mig med risk för annat än bebis kan komma ut... Nä, det får nog bli en stor kopp citron- och ingefärste med lite honung i. Förhoppningsvis hjälper det litegrann åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar