torsdag 20 januari 2011

Victor 2011-01-17

Nu är han ute vår lilla guldklimp. Känns så fantastiskt skönt att det är över och att vi nu kan njuta av vårt lilla underverk i hemmets trygga vrå.
Förlossningen startade på söndagsmorgonen den 16e januari. Jag vaknade klockan 10.00 ungefär av att jag hade rejäl mensvärk och jag förstod vad som var på G. Vid 11.00 började fostervattnet sippra och vi blev rekommenderade av förlossningspersonalen att åka in på kontroll. Klockan 15.00 började värkarna...

Hur det gick sedan skriver jag om en annan gång när jag har mer lust och ork. Just nu fungerar jag mest som en mjölkmaskin då vår lille Ville verkar ha en mat-och sovklocka som Skalman. Var tredje timme är det dags och tätt efter amningen blir det 30ml ersättning eftersom han är så stor. Sen vill han ju ha lite tutte för att kunna somna igen...

Kan knappt förstå att vår Victor har kommit ut! Har känts som en evighetsprocess som nu är slut och istället förvandlats till något ännu mer oändligt. Vår lille älskling!







 Björn Gunnar Victor Hörbo
Föddes klockan 05.19 måndagen den 17:e januari
Han vägde 5640g och var 57cm lång





 



 

4 kommentarer:

  1. Åh vad skönt det måste kännas att äntligen ha gossen hos er! En "stor" liten gosse :) Så söt!
    Lycka till med allt!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysiga bilder! Så himla fina allihopa.
    Kärlek <3
    Kramis från Jennie

    SvaraRadera
  3. oj vad stor han var! hoppas att allt gick bra och grattis!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Vilken stor Walter som kom ut :D Stort grattis till er, Kramar Nina

    SvaraRadera