torsdag 21 november 2013

Doppyssel

Igår var prästen här och samtalade med oss inför dopet. Dopet kommer att hållas i Gärds Köpinge med samma präst som döpte Victor, och hon är verkligen världens bästa präst. Ung och fräsch kvinna med humor, som gör att man känner sig trygg och avslappnad med henne. Inga krusiduller och högtrevande språk, utan talar om familj, kärlek och gemenskap. Den dagen vi gifter oss (när nu den vill tänkas dyka upp) så är det självklart att hon ska få viga oss, utan tvekan. Nu ser jag dock verkligen fram emot dopet, eller ja, jag njuter väl snarare av alla förberedelser som jag tycker är så himla roliga.




Idag har jag dekorerat de så kallade korskakorna medan Victor var på förskolan och Oscar sov. När båda mina grabbar är hemma och vakna så blir det inte så mycket seriöst fixande, eftersom Victor gärna vill hjälpa till och denna mamma är lite av ett kontrollfreak. Självklart får han hjälpa till, han får baka så att det står härliga till, men med just sådant här pill vill jag vara ifred. Njuta av musik, slappna av och inte tänka alls. Bara pyssla. Det är helt jävla underbart. Nu är klockan två och det är dags att stoppa in Oscar i skrikpåsen (läs overallen), och bege oss mot förskolan för att hämta hem storebror. Vi får väl se om han vill följa med hem, för min lille spjuver trivs som fisken i vattnet på sin naturförskola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar