torsdag 28 november 2013

Nackont och klängiga barn

Inatt sov jag så fruktansvärt dåligt. Det berodde inte på barnen, nej, de sov för en gångs skull som små änglar i sina sängar. Nej, orsaken till den dåliga sömnen var nackont from hell. Spelade ingen roll hur jag låg, hur jag sträckte mig eller hur jag bullade upp med kuddar. Nacken värkte något fruktansvärt! Och inte bara nacken för den delen, det vandrar ut över höger axel och ner under höger skulderblad. Har börjat få ont på samma sida ganska ofta, och det började under graviditeten.

När jag klev upp i morse kunde jag knappt vrida huvudet för att se på Oscar när han åt, och hade jag väl lyckats tog det tid innan jag kunde vrida tillbaka huvudet igen. Efter ett par alvedon och en rejäl klick hästliniment inkletat i nacken kändes det lite bättre, men långt ifrån bra. Victor hade dessutom lite förhöjd temp, så honom ville jag inte skicka till förskolan. Han hade bara 37,5 grader vilket inte är feber i sig, men dock högre än vad han brukar ha. Ville inte riskera att han skulle bli sjuk genom att dra på sig något nytt på förskolan nu när vi ska ha dop i helgen, så han fick vara hemma med mig och lillebror. Och båda två har varit så klängiga! Det är klart jag gärna myser och gosar med mina barn, men när man har fruktansvärt ont i nacke och axel så är det svårt att göra det smidigt. Dessutom förvärrade de ju det onda genom att vilja bli burna och lyfta hit och dit. Får nog be Dennis om en liten nack/axel-massage ikväll, om barnen nu ger oss någon egentid på kvällskvisten vill säga.

Nu ska jag sätta en liten pizzadeg på jäsning så att vi kan få lite kvällsmat någongång, för klockan börjar minsann bli mycket. Dennis kommer snart hem från jobbet med, och jag ska försöka hitta någon tid ikväll då jag kan styra upp mina planerings- och inköpslistor inför dopet, för det har jag inte hunnit göra mellan blöjbyten, matningar och gosstunder idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar