måndag 25 november 2013

Födelsedagshelg

I lördagskväll firade vi Dennis 26-årsdag. Han fyller inte år förrän idag egentligen, men det känns ju helt klart lättare att bjuda till fest på helgen. Nåja, fest och fest, det var mer av en familjemiddag med Dennis föräldrar och morföräldrar med respektive. Vi bjöd på krustader med olika röror till förrätt, fransyska med potatis och gräddsås till varmrätt och en riktig 80-talsklassiker till efterrätt, nämligen glace au four. Det blev riktigt bra alltihop! Förrätten hade jag testat på mina tjejkompisar i fredags när vi sågs hemma hos Linda och hade tjejmiddag, och de godkände alla rörorna. Likaså gjorde gästerna i lördags! Det var en röra med lax och rom, en med salami och pepparrot, en champinjonröra och sist men inte minst en röra med hackad avocado, räkor, rom och creme fraiche.


Igår satte vi faktiskt upp julljusstakarna, hängde upp stjärnor och la fram juldukar. Lite tidigt, men vi hinner min själ och dag inte med det i veckan eftersom dopet är den 1:e advent, och det är faktiskt redan på söndag. Tiden går så fort! Istället för att stressa med julpyntet mitt i dopbestyren så kändes det bättre att ha det färdigt. Att vänta till efter 1:e advent finns ju inte på världskartan! ;)


Idag ska vi i alla fall fira! För jag har ju namnsdag idag! Frågade Dennis om vi inte kunde lägga tyngdpunkt på min namnsdag istället för hans födelsedag, men det var tydligen ingen bra idé. Nåja, jag kommer låtsas att vi firar min namnsdag hela dagen, och att man ger bort presenter när man har namnsdag. Nu ska jag slänga ihop en tortano, som är ett slags fyllt bröd. Det får bli dagens brunch, för Dennis har fått sovmorgon såhär på sin födelsedag, eller jag menar på såhär på min namnsdag. Tortanot är ju också mitt namnsdagsbröd, inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar