lördag 16 november 2013

Helg!

Äntligen helg igen. Ja, inte för att helgen skiljer sig sådär nämnvärt från vardagarna när man har småbarn, men det är skönt att ha sambon hemma. Dessutom får vi chansen att hitta på saker tillsammans, hela familjen. Idag delade vi dock på oss. Jag och lillebror körde matshoppingrundan eftersom lillebror till skillnad från sin storebror inte ännu har förmågan att lägga sig ner på golvet och skrika halsen av sig för att han inte få det han pekar på. Victor och pappa körde iväg och tittade på traktorer med farmor och farfar, medan jag och Oscar passade på att njuta av ett avsnitt Grey's Anatomy och lite hemmapul. När grabbarna sedan kom hem blev det en film och ytterligare soffmys för mig och Oscar, för Victor somnade och Dennis passade på att ta lite egentid vid datorn. Precis så som en lördagseftermiddag gärna får spenderas; med att helt enkelt inte göra något viktigt alls.

Nu ska vi strax börja med maten. Det blir en rostbiff och något till... Kanske potatisklyftor och en god champinjonsås. Ska nog minsann unna mig ett glas vin ikväll med, för det var inte igår. Imorgon ska vi åka till IKEA och köpa lite smått och gott, följt av ett besök hos min Malmöboende bror och hans blivande fru. Helgen går så fort, men tack och lov är Dennis pappaledig varje måndag, vilket gör att man kan slappna av på söndagskvällen och tänka "Vi skiter i måndagar och kör en extra söndag istället".

"Varför en bild på köttbullar?", tänker du. Ja, gissa tre gånger. Man åker väl inte till IKEA för intet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar