torsdag 14 november 2013

Sparka igång!

Ja, det är på hög tid att jag sparkar igång min blogg igen. Måste medge att för min egen skull är det himla praktiskt att kunna gå tillbaka i tiden och läsa, lite som min egen dagbok faktiskt. Fast ändå så oprivat. Det är som om jag och min dagbok har ett öppet förhållande, där innehållet som skrivs ner utav mig har full rätt att tjuvläsas av andra. Typ.

Oscar har kommit ja, det vet ni ju! Han blir 7 veckor imorgon faktiskt. BVC med läkarbesök idag, och grabben väger nu 5745g och är 60cm lång. Ungefär som Victor var när han var nyfödd, haha! Det går fint med bröderna. Victor är väldigt trotsig just nu, men han är tack och lov snäll emot sin bror. Oscar äter, sover, bajsar och skriker, precis som bebisar gör. Han skriker minsann mer än vad Victor gjorde, men sen är de ju två helt olika individer också. Oscar älskar att ligga på mage, till skillnad från Victor som avskydde detsamma.

Vi är i full gång med dopförberedelser, då dopet kommer äga rum redan den förste advent. Jag var absolut tvungen att ha adventsdop! Tänk så mysigt med alla ljus, julmusik och röda snören. Det kommer att vara en kör som sjunger i kyrkan den dagen, och efteråt ska vi äta komprimerat julbord i smörgåsform, följt av en fika med cupcakes, tårta och cake pops. Och en och annan pepparkaka, såklart!

Ja, jag skulle ju kunna skriva hur mycket som helst i ett enda inlägg nu, för det har ju som sagt hänt mycket sedan sist. Men vi får väl ta en bit i taget!

Bild på familjen från Kristianstadsbladets "Hej världen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar